ORGANISATIONSDESIGN
Undersøgelser har vist, at virksomheder, som har et optimalt organisationsdesign opnår et 6 pct. point højere afkast end de virksomheder, som ikke er optimalt designede. Alligevel er 9 ud af 10 organisationer ikke optimalt designede – de er ikke fuldt tilpasset den aktuelle strategi og de forretningsmæssige udfordringer, som virksomheden står over for. Når organisationsdesignet går op i en højere enhed, så understøtter kompetencer og kultur, processer og systemer, belønning og anerkendelse, samt den måde organisationen er struktureret på, virksomhedens hovedopgaver knyttet til dens value proposition.
Udgangspunktet for organisationens design skal altid være virksomhedens hovedopgaver og fremadrettede strategi. Når det er sagt, så findes der altid forskellige løsninger, der passer til en given situation. Det er Factor3’s ambition at støtte ledelser til at foretage bevidste, helhedsorienterede og konsekvente valg omkring organisationens design. Vi sikrer i samarbejde med nøglepersoner fra virksomheden, at struktur, incitamenter, kompetencer og kultur, processer og systemer kommer til at hænge sammen i forhold til virksomhedens fremtid. Vi hjælper til, at det nye (komplette) organisationsdesign bliver realiseret hurtigt og konsekvent, så tab af effektivitet minimeres.
Læs mere her